Search
Close this search box.

Stručno usavršavanje za odgajatelje medresa

Facebook
Twitter
LinkedIn

U organizaciji Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini, u Medresi „Osman ef. Redžović“ u Velikom Čajnom je održan jednodnevni seminar, odnosno stručno usavršavanje za odgajatelje medresa. Učesnici su bili odgajatelji medresa Islamske zajednice u BiH, a program je otvorio direktor medrese Dženan ef. Handžić. Prisutnima u amfitetatru se obratio i koordinator za medrese pri Vjersko-prosvjetnoj službi Rijaseta, Seid ef. Aminović.

U sklopu stručnog usavršavanja za odgajatelje medresa, održano je i nekoliko predavanja. „Prijenost odgojnih vrijednosti s obzirom na različite načine pedagoškog djelovanja“ je bila tema o kojoj je prisutnima govorio dr.Adnan Tufekčić, koji je istaknuo kako odgoj može ići u dvije krajnosti: Apsolutno vođenje i Puštanje djeteta da raste. Ispravan odgoj je kretati se između ove dvije krajnosti, a kazao je i kako je odgoj cjeloživotni proces.

Temu „Koncept i iskustva Bosansko – turskog koledža u odgojnom radu sa učenicima i studentima“ predstavio je mr.Latif Hadžić, koji je govorio o praktičnim stvarima i iskustvima Tursko – bosanskog koledža: rasporedu dnevnih aktivnosti, dnevnih, sedmičnih, mjesečnih i godišnjih zadataka i aktivnosti, te o tome kakvog čovjeka žele postići odgojem i obrazovanjem, koje to osobine on treba imati, kao i kakve osobine treba imati sam odgajatelj.

Na kraju ovog jednodnevnog seminara, prisutnima se obratila i odgajateljica u Medresi „Osman ef. Redžović“, mr. Elma Avdić, koja je govorila o temi „Domski smještaj kao faktor školskih postignuća učenika“, dok je druga tema bila „Razmjena iskustava medresa u vezi sa odgojnim radom“. U svom izlaganju o domskom odgoju, mr. Elma Avdić je imala i prezentaciju u kojoj su upoređeni rezultati odgojno-obrazovnog procesa u školama internatskog tipa i gimnazijama kroz istraživanje koje je radila na uzorku od 900 učenika. U tom istraživanju je ispitivala broj izostanaka, opravdanih i neopravdanih časova u školama domskog tipa i gimnazijama, zatim opći uspjeh, disciplinske mjere, kažnjavanje, nagrađivanje itd.

Završni dio seminara je bila radionica u kojoj su odgajatelji bili podijeljeni u grupe u kojima su o različitim problemima razgovarali kroz iskustva iz svake od medresa.