Search
Close this search box.

Mali maturanti u posjeti Medresi

medresa_panorama_webĐaci koji završavaju osnovnu školu se, kao i njihovi roditelji, ovih dana nalaze pred važnom životnom odlukom: Gdje nastaviti svoje školovanje?
Želeći im pomoći da razriješe svoje nedoumice u pogledu profesionalne orijentacije, te omogućiti da se neposredno upoznaju sa načinom školovanja u Medresi, naša škola je u saradnji sa vjeroučiteljima sa područja Ze-do kantona organizirala jednodnevni program za male maturante. Sudeći prema njihovim pismenim utiscima koje su ostavili iza sebe, Medresa im se svidjela.

U periodu od 17. do 18. 04. 2010. god. je organiziran program za učenike osmih razreda  osnovnih škola u zeničkoj regiji.  Ovom programu je prethodila suradnja sa vjeroučiteljima iz osnovnih škola Zeničko-dobojskog kantona sa kojima smo prethodno imali organiziran radni sastanak u prostorijama Medrese. Tema sastanka je bila profesionalna orijentacija u osnovnim školama. Program za učenike osmih razreda je organiziran u suradnji sa vjeroučiteljima i roditeljima učenika. Naime, učenici koje smo ugostili u našoj Medresi su uglavnom došli po preporuci svog vjeroučitelja a manji broj njih su braća i sestre naših učenika. Roditelji svih učenika su prije dolaska poslali pismeni pristanak za dvodnevni boravak njihove djece u našoj školi.

Program je bio osmišljen tako da su učenici mogli steći potpun uvid u  način života i rada učenika u medresi u kojoj su imali osmišljen raspored aktivnosti po uzoru na raspored koji je uobičajen za učenike medrese.  Tako da su učesnici obavljali namaze u džematu, u toku programa su bili obučeni u skladu sa islamskim propisima, buđenje i povečerje je organizirano u običajenim terminima i dr. Svi učenici Medrese su ovaj vikend proveli kod svojih kuća izuzev jedne grupe odabranih đaka koji su ostali u internatu  i dobili određena zaduženja.

Po dolasku u Medresu za učenike osmih razreda je priređen prigodan program u kojem su mogli poslušati obraćanje direktora medrese Džemal ef. Slihspahića, pogledati prezentaciju  naše škole te performans kojeg su priredili učenici Medrese. Potom je upriličen obilazak škole i internata pri čemu su se učesnici mogli upoznti sa radom sekcija, posjetiti muzej, biblioteku, školske učionice, fitnes centar, teretanu, internatke sobe, restoran i dr.

Dio programa je bio rezervisan za korepeticiju na kojoj su im date detaljne upute o načinu polaganja prijemnog ispita te je izvršena i provjera znanja iz kiraeta. Ovaj dio programa je održan u realizaciji profesora: Amela Numanagić, Dženan Rezaković i Adisa Aganhodžić.

Pred akšam namaz su učesnici mogli poslušati predavanje na temu: “ Vjera kao stil života“, kojeg je osmislio i realizirao prof. hfz. Zijad Dervić. Predavanje je održano u školskoj džamiji i prisustvovali su svi učesnici programa zajedno sa našim učenicima.

Posebno je bio osmišljen program naših učenika koji su osim dežurstava i brojnih tehničkih zaduženja i obaveza dobili zadatak da organiziraju lijepo druženje s ciljem upoznavanja učesnika programa sa načinom života u  medresi. Naši učenici su bili podjeljeni u tri grupe. Svaka od grupa je imala posebne zadatke i jasne ciljeve. Jedni su trebali vizuelno prezentirati aktivnosti koje se odvijaju u toku jednog, uobičajenog medresanskog dana, drugi su imali zadatak da predstave kućni red i pravilnik Medrese dok su treći radili na prezentaciji vjerskog života i aktivnosti u Medresi. Učenike je pripremala profesorica Elma Avdić.

Povečerje i jutarnje buđenje je organizirano bez problema i uz asistenciju naših povjerljivih maturanata. Ujutro su učesnici obavili sabah namaz i bili prisutni na tradicionalnoj sabahskoj mukabeli.

U 9:00 su naši osnovnoškolci ponovo bili u učionicama podijeljeni u četiri grupe.  Ovaj dio programa je realiziran  uz pomoć profesora: Amele Numanagić, Ajle Zubčević, Elme Avić, Dženana Rezaković  i Miralema Dedić.

Učenici su pisali pismene radove na tri ponuđene teme:

  1. Zašto je medresa moj izbor
  2. Moj put – put vjere
  3. Slobodna tema

Svaka grupa je prošla kroz radionicu pod nazivom: „Moj životni cilj“  kojom smo nastojali naučiti djecu postavljanju realnih životnih ciljeva, prepoznavanju pravih vrijednosti, ustrajnosti i planiranju koraka do ostvarenja istih.

Na kraju su učesnici popunili evaluativne listiće te je program završio ponovo u našem amfiteatru uz prigodano obraćanje uprave škole.

Analizom  evaluativnih listova  se jasno da zaključiti da je program imao izuzetno pozitivan efetak na učesnike. Posebno su isticali komunikativnost i susretljivost naših učenika. Važno je istaći činjenicu da smo imali priliku ugostiti nemali broj učenika generacije, superodlikaša  koji bi svojim upisom u našu medresu mogli doprinijeti podizanju kvalitete odgoja i obrazovanja. Ovakvi programi su i u funkciji blagovremenog upozoravanja onih učenika čiji psihološki i intelektualni kapaciteti ne mogu pratiti zahtjeve medrese te na taj način podupiru jednostavniju i bezbolniju proceduru odustajanja od medrese. Imali smo priliku raditi i sa onim đacima koji su neodlučni po pitanju upisa u medresu ili izbora medrese. Smatramo da ovakvi i slični projekti mogu doprinijeti širenju realne, pozitivne slike o Medresi i da bi trebali biti  važan elemenat u budućem planiranju godišnjih aktivnosti škole.

 

U Čajangradu, 24.04.2010.god.                                                                       Elma Avdić, prof.