Search
Close this search box.

Zdravstveni aspekti klanja kurbana po šerijatskim propisima

Facebook
Twitter
LinkedIn

kurban-2

Svake godine, pogotovo u vrijeme Kurban-bajrama, muslimani se suočavaju sa snažnim pritiscima aktivista udruženja za zaštitu životinja radi, navodno, “nehumane”, prakse klanja životinja.Oni to smatraju nasiljem nad životinjama i bolnim, neljudskim načinom oduzimanja života.

Međutim, da li je klanje životinja u skladu sa šerijatskim propisima zaista suprotno humanim principima? Pročitajte krajnje zanimljive rezultate istraživanja koje je nedavno na tu temu provela grupa njemačkih stručnjaka.

hodzicsejma

Pišu: Emir Hodžić i Šejma Šikalo


Svake godine, pogotovo u vrijeme Kurban-bajrama, muslimani se suočavaju sa snažnim pritiscima aktivista udruženja za zaštitu životinja radi, navodno, “nehumane”, prakse klanja životinja.Oni to smatraju nasiljem nad životinjama i bolnim, neljudskim načinom oduzimanja života.Na Zapadu je zakonom regulisano da se prije klanja životinja ošamuti pucnjem u glavu. To se čini iz razloga dovođenja životinje u nesvjesno stanje štiteći je od ponovnog buđenja prije ubijanja. To se također čini da bi se životinja zaštitila od osjećaja bola prije nego umre.

Rezultati njemačkog istraživanja

Možda će istraživanje njemačkog profesora Wilhema Schulza i njegovog kolege dr Hazima sa Veterinarske škole na Hanoverskom univerzitetu, biti iznenađenje za one koji govore da je islamska praksa klanja životinja nehumana i bolna. Studija pod nazivom: “Pokušaj objektivnog prikazivanja bola i svjesnog stanja u konvencionalnom (ošamućivanje životinje pištoljskim klinom) i ritualnim (halal, nož), metodama klanja ovaca i stoke” (‘Attempts to Objectify Pain and Consciousness in Conventional (captive bolt pistol stunning) and Ritual (halal, knife) Methods of Slaughtering Sheep and Calves’), pokazuje da je islamsko klanje životinja najhumanija metoda klanja, a da dovođenje životinje u nesvjesnom stanju pucnjem iz pištolja prouzrokuje jake bolove kod životinje.

pistolj-za-stoku

“Pištolj” za omamljivanje stoke:
Da li je stvarno humaniji od noža?

Prilikom studije na glavama životinja je hiruškim putem uključeno nekoliko elektroda koje su na raznim dijelovima lobanje doticale površinu mozga. Neke životinje su bile zaklane brzim i dubokim sasijecanjem oštrim nožem preko vrata, kidajući vratne vene i žile kao i trašeju i esophagus (islamski metod). Ostale životinje su onesviješćene pištoljskim klinom (captive bolt pistol). Tokom eksperimenta, elektroencefalograf (EEG) i elektrokardiogram (ECG) su snimili stanje mozga i srca svih životinja tokom klanja kao i onesvješćavanja.

Rezultati su bili sljedeće sadržine:

Islamska metoda

a) Prve tri sekunde od klanja životinje, kako je zabilježeno na EEG ne pokazuju nikakve promjene na grafu prije klanja, što je indikacija da životinja nije osjetila nikakav bol tokom ili odmah nakon sasijecanja.

b) Nakon tri sekunde EEG je zabilježio stanje dubokog spavanja – besvijesti. Razlog tome je izlazak velike količine krvi iz tijela.

c) Nakon gore spomenutih šest sekundi, EEG je zabilježio nulti stupanj, pokazujući da životinja ne osjeća bol uopće.

d) Kada je EEG zabilježio nultni stupanj, srce je još kucalo, tijelo se snažno grčilo (refleks kičmenog corda), izazivajući mlazeve krvi iz tijela, što je rezultiralo higijenski čistim mesom za potrošača.

Zapadna metoda ošamućivanja životinje (C.B.P. Stunning)

a) Životinje su bile dijelom onesviješćene ubrzo nakon ošamućivanja

b) EEG je pokazao jaki bol odmah nakon ošamućivanja

c) Srca kod ošamućenih životinja putem C.B.P. su prestala kucati ranije od onih koje su preklane islamskom metodom klanja, što je uzrokovalo postojanje više krvi u mesu. Takvo meso nije higijenski ispravno za potrošače.

Zapadni način klanja i kravlje ludilo

Ne samo da metod ošamućivanja životinja prije klanja je jako bolno kao što je pokazao prijašnji eksperiment, već postoji rastuća briga da ovaj metod može biti faktor širenja bolesti ludih krava, od stoke kod ljudi, kao što je otkriveno u novom istraživanju koje je obavljeno na Texas A&M univerzitetu kao i kanadskom Food Inspection Agency.

luda_krava

Pneumatsko ošamućivanje: Faktor širenja bolesti kravljeg ludila

Takav metod, nazvan pneumatsko ošamućivanje (ispaljivanje metalnog klina u mozak krave, koje prati raspršivanje eksplozije jačine 150 pounda vazdušnog pritiska) dajući snagu eksploziji koja rasprskava mozak životinje. Ova vijest uznemirava znajući da su moždano vlakno i kičmeni cord glavni zarazni dijelovi životinje oboljele od kravljeg ludila, što prouzrokuje fatalni švajcarski sir nalik rupama u mozgu zaražene životinje. Još više uznemirava činjenica da se 30 do 40 % američke stoke ošamuti pneumatksim pištoljima.

Islamska pravila klanja

Iz prethodnih studija se da vidjeti da je način islamskog klanja životinja blagoslovljeno za životinju i čovjeka. Da bi klanje životinje bilo zakonito, moraju se ispuniti sljedeće stavke. Tako će se osigurati dobit za životinju i potrošača. U tom smislu Poslanik sallalahu alejhi we sellem je rekao: „Allah zapovijeda milosrđe u svačem. Tako budite milosrdni kada ubijate i koljete: naoštrite vaše noževe da bi ublažili bol životinje“.

Oruđe kojim se kolje mora biti oštro i brzo upotrebljeno. Sasijecanje vratnih žila prekida slanje krvi u nerve mozga koje vrše funkciju osjećanja bola. Na taj način životinja neće osjećati bol. Radnje koje se dešavaju nakon presijecanja vrata životinje nemaju veze sa osjećanjem bola, već sa stezanjem i opuštanjem mišića natopljenih krvlju. Poslanik sallalahu alejhi wesellem je također naučio muslimane da ne oštre noževe ispred očiju životinja, niti da ih kolju ispred iste vrste. Klanje mora ubrajati kidanje dušnika (trašeje), jednjaka (esophagus) i dvije jugularne vene, a bez kidanja kičmene corde (u narodu poznate kao „palac“). Ovaj metod klanja prouzrokuje izliv velike količine krvi iz tijela životinje. Ako se presječe kičmena moždina (corda) moguće je oštetiti nervna vlakna kod srca, što će uzrokovati srčano zaustavljanje koje sprječava izliv krvi iz vena. Krv kompletno mora isteći prije nego se glava pomjeri. To čisti meso od krvi koja je centar za mikroorganizme; meso također ostaje više svježije, nego ono koje je zaklano drugim metodama klanja.

Prema tome, optužbe za nasilje nad životinjama se može preusmjeriti na one koji ne kolju na islamski način, već muče životinje stvarajući im agoniju i stvaraju veliki rizik ljudima koji konzumiraju takvo meso.